27 Mart 2013 Çarşamba

2012-2013 Öğretim Yılı 2.Dönem Matematik Dersi Zümre Toplantı


…………..  ORTA OKULU 2012-2013 ÖĞRETİM YILI MATEMATİK DERSİ 2.DÖNEM ZÜMRE TOPLANTI TUTANAĞI

Toplantı No                 :2
Tarih                            :……………
Saat                              :14.30 (Öğretmenler Odası)
Toplantıya Katılanlar   :………………

GÜNDEM:
1)Açılış
2) I.Kanaat dönemi zümre kararlarının değerlendirilmesi
3)Matematik dersinin öğrenci başarısı yönünden değerlendirilmesi
4)Başarısızlık nedenlerinin değerlendirilmesi ve başarısız öğrenciler için alınacak kararlar
5)Merkezi sistemle yapılacak sınavlara öğrencilerin hazırlanması için alınacak tedbirler
6)Proje ödevi alan öğrencilerin takip edilmesi ve ödevlerin değerlendirilmesi konusunda alınacak kararlar
7)Değişen yönetmelik gereği öğrencilerin not ile değerlendirilmesindeki esaslar
8)Dilek ve temenniler
9)Kapanış

KARARLAR:
1)Toplantı belirtilen saatte Okul Müdür Yardımcısı …………… başkanlığında iyi niyet temennileriyle başladı.
2)I.kanaat dönemi zümre kararları değerlendirildi.Derslerin,alınan zümre kararları ,Milli Eğitim Temel Amaçları ve müfredatın amaçları doğrultusunda işlendiği ifade edildi.
       3) I.kanaat dönemi sonunda Matematik dersinde sınıflara göre başarı durumu şu şekilde tespit edildi.Buna göre;
5-A sınıfında %100 , 5-B sınıfında %94, 5-C sınıfında %90, 5-E sınıfında % 84, 5-F sınıfında % 84,6-A sınıfında %81, 6-B sınıfında %100, 6-C sınıfında %81, 6-D sınıfında % 70, 6-E sınıfında % 71, 7-A sınıfında % 74 ,7-B sınıfında % 90 ,7-C sınıfında % 73, 7-D sınıfında % 65, 7-F sınıfında % 72,8-A sınıfında % 75 ,8-B sınıfında  % 84 , 8-C sınıfında  % 89 ve  8-F sınıfında da % 70  olduğu ifade edildi.
        Genel olarak başarının normal olduğu ancak başarının öğrencilerin genel durumu üzerinden değerlendirildiği ders öğretmeni tarafından dile getirildi.

4)Öğrencilerin matematik dersindeki başarısızlık nedenleri şu şekilde sıralandı:
      - Öğrencilerin yeterli sorumluluk bilincine sahip olmamaları
      - Öğrencilerin çoğunlukla derslere ön hazırlık yapmadan gelmeleri
      - Öğrencilerin ileriye dönük belli bir amaca ve ideale sahip olmamaları
      - Öğrenci velilerinin ilgisizliği ve öğrencilerine çalışma ortamı,zamanı sağlamamaları
      - Öğrencilerin dersi yeterince ilgi ile dinlememeleri ve derse katılım için çaba harcamamaları
      - Bazı öğrencilerin okuma-yazma,dört işlem ve bildiklerini ifade etmede yetersiz olmaları
      - Bazı öğrencilerin rehberlik yapılmasına rağmen planlı ders çalışma yapmamaları
      - Öğrencilerin okuma ve öğrenmeye karşı isteksiz ve ilgisizlikleri
          Yukarıda sayılan bütün olumsuzluklara rağmen mümkün olan imkanlar kullanılarak alınacak tedbirlerle başarının artırılmaya çalışılacağı belirtildi.

          Başarının artırılması için bu konuda şu tedbirlerin alınacağı açıklandı.
     - Öğrencilere planlı ders çalışma yöntem ve teknikleri konusunda gerekli rehberlik hizmetleri artırılacak ve Rehberlik Öğretmeni ile işbirliğine gidilecek.
     - Öğrencilerin derse hazırlıklı gelmeleri için sürekli kontrollere devam edilecek,derse hazırlıklı gelmenin faydaları sık sık hatırlatılacak.
     - Özellikle Matematik,Fen bilgisi ve Türkçe dersi öğretmenleri işbirliği yaparak seviyesi düşük öğrenciler kazanılmaya çalışılacak.
     - Seviyesi düşük öğrencilere dersin konularına uygun olarak özel ödevlendirmeler yapılacak.
     - Başarısız öğrencilerin sosyal etkinliklere ve grup çalışmalarına katılımları sağlanacak.
     - Ders işlenişinde örnekleme,problem çözme,deney-gözlem ve araştırma yöntem ve tekniklerine ağırlık verilecek.
     - Öğrencilerin ders araç-gereçleri ,okul ve çevre imkanlarından daha fazla yararlanma-
ları sağlanacak.

     - Okul-aile işbirliği sağlanmaya çalışılacak.
     - Bireysel ve grup değerlendirmeleri yapılacak.Öğrenciler araştırma ve uygulama yapmaya teşvik edilecek.
     - Öğrencilere sorumluluk duygusu aşılanmaya çalışılacak.
     - Öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirmeleri konusunda fırsat bulundukça rehberlik yapılacak.

5)Merkezi sınav sistemi ile yapılan sınavlara öğrencilerin hazırlanması için şu kararlar alındı:
    - Sınav teknikleri ve sınav zamanını uygun kullanma konusunda öğrencilere rehberlik yapılacak.
    - Test çözme tekniklerinin kazandırılması için konu ve ünite değerlendirmeleri test ile desteklenecek.
    - Öğrencilerin mümkün olduğunca deneme sınavlarına katılımları sağlanacak.
    - Okul ve meslek seçiminde öğrencilere rehberlik yapılacak.
    - Sınavlara hazırlık için hazırlık kitapları temin etmede öğrencilere yardımcı olunacak.
    - Öğrenci velileri ile işbirliği sağlanarak öğrencilerin ders çalışma ve sınavlara hazırlanma konusunda bilgilendirilmesi sağlanacak.
6)PROJE ÖDEVİ alan öğrencilerin ödev yapımındaki çalışmaları takip edilecek,eksikleri giderilecek.Ödevin planlaması ve yapılmasında kaynakların seçiminde yardımcı olunacağı ders öğretmeni …………….. tarafından dile getirildi.
I.zümrede alınan karar gereğince ödevlerin teslim edilme tarihinde toplanması ve değerlendirilmesi kararlaştırıldı.
7)II.yarıyılda matematik dersinden tüm sınıflarda 2 yazılı ve 1 test sınavı türünde olacağı ortak karar olarak belirlendi..İl Genel matematik zümresinde alınan kararlar doğrultusunda DERS İÇİ PERFORMANS notunun 2 tane verileceği (Bu notların verilmesinde öğrencilerin ders içindeki katılımları,derse olan ilgileri,derse hazırlıklı gelmeleri ve sınıf içi etkinliklerdeki aktivitelerinin göz önünde bulundurulacağı ) ,PERFORMANS GÖREVİ olarak bu yarıyıl için her sınıfta 1 veya 2  tane ödev verileceği,PROJE ÖDEVİ konularının 1.dönemde tespit edilen konular arasından verileceği,sayı olarak da öğrencilerin istediği kadar  verileceği ………………….. tarafından dile getirildi.
         Ayrıca ………………,Türkçe dersinin matematiğin anlaşılmasında son derece önemli olduğuna değinerek,öğrenci başarısızlığında Türkçe’ nin yerli yerinde kullanılıp yeterince anlaşılmamasının da etkili olduğunu dile getirdi..Kendisinin matematik derslerinde öğrencilere not tuttururken bile noktalama ve yazım kurallarına uyarak öğrencilere yazı yazdırdığını ve bunun önemini de öğrencilere anlattığını açıkladı.
        8)Ders öğretmeni ………………..;eğitim-öğretimde işbirliğinin önemini belirterek öğretmenler  arasında ve okul-aile arasındaki işbirliğinin daha da artması temennisinde bulundu.Bu kanaat döneminin I.kanaat dönemine göre daha başarılı geçmesi ders öğretmenleri tarafından dile getirildi.

9)Zümre başkanı okul müdürü …………..;alınan kararlar doğrultusunda çalışmaların sürdürülmesi ve II.kanaat döneminin daha başarılı olması dileğiyle toplantıya son verdi.


                                                                                                                                     Matematik Öğretmeni                    Matematik Öğretmeni                    Matematik Öğretmeni

……………..
Matematik Öğretmeni                          Matematik Öğretmeni                                                                                            

                                                                                                        ……………………….
                                                                                                       Okul Müdür Yardımcısı

0 yorum:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails
Copyright © 2009-2010 Zafer GÜVEN - İletişim ve Msn Adresi: thaibokscu@gmail.com

Site içerisindeki içerikler izinsiz kopyalanamaz, alıntı yapılamaz.Yapılacak alıntılarda sitemiz belirtilmelidir.
Matematik Günlüğü © 2008 Template by:
SkinCorner